Niekedy stačí malá zmena, ktorá posunie produkty o veľký krok vpred. Tu vám ponúkame ukážku ako dokáže redizajn z atraktívniť produkt.
Fytosal je firma pôsobiaca na slovenskom trhu už viac ako 10 rokov. Svoj biznis orientuje na rastlinu topinambur a produkty z nej. Svoju činnosť začínala dovozom výrobkov zo zahraničia, pre ktoré potrebovala slovenské etikety.
Po takmer piatich rokoch sa firma Fytosal rozhodla pristúpiť k zmene. Keďže etikety výrobkov boli u cieľovej skupiny zaužívané, pristúpilo sa v prvom kroku len k zmene obalov. Keďže filozofia firmy začala smerovať k BIO a EKO, plastové obaly boli nahradené recyklovaným papierom a sklom.
Pred | Po |
V ďalšej fáze sa firma rozhodla ukončiť dovoz zo zahraničia a spustiť vlastnú BIO certifikovanú výrobu a priniesla na trh nový rad produktov, ktoré si vyžadovali okrem ekologických a recyklovateľných obalov aj nový dizajn.
Nová BIO edícia džemov bola inšpirovaná ľudovým vzorom a tradičnou domácou výrobou. Topinambur v kombinácií tradičných slovenských bobuľovín a ovocia, ako čučoriedka, brusnica, jahoda a višňa.
Ďaľším z nového radu produktov bola kombinácia dvoch zaujímavých rastlín, topinambur a zázvor, ktoré poskytol Fytosal svojim konzumentom v dvoch podobách. Pri riešení dizajnu sa vychádzalo z už zaužívaných recyklovateľných obalov. Inšpiráciou pre novú etiketu bol kvitnúci topinambur, ktorý koncom leta kvitne nádherným žltým kvetom. Grafik využil štylizovaný topinamburový kvet na bielom pozadí, čím nechal vyniknúť etiketu produktu na tmavších odtieňoch obalov.
Foto: D.Lofajová, J. Brunčák
-----------------
Ďalším vydareným redizajnom je napríklad produktová rada Stará mama firmy Hope Family, kde sa s redizajnom pohrala firma ASAPRINT.