Vianočné reklamy
Tento rok sa rozhodli niektoré firmy zaútočiť na zákazníka s vianočnou reklamou už v októbri. Nie vždy sa však potvrdí pravidlo, že kto skôr príde, ten skôr berie. Predčasná vianočná kampaň skôr ľudí pobúrila, ako ohúrila.
Ako prvý spustil v TV reklamu Telekom. Aj tento rok sa spoty snažia zaujať diváka spevom. Tvorcovia z agentúry MUW Saatchi & Saatchi stavili na známe árie s prispôsobenými reklamnými textami. Žiaľ výsledok divákov skôr irituje a núti prepnúť kanál. Nevydarené árie s vianočnou atmosférou vysielané už od októbra, neboli žiaľ tým správnym krokom.
Druhý mobilný operátor v spolupráci s agentúrou Wiktor Leo Burnett,stavil na známe tváre z hudobného priemyslu a vytvoril „Orange christmas band“ pod taktovkou Mariána Čekovského, čím určite nič nepokazil.
Tretí mobilný operátor sa so svojimi modrými ponožkovými postavičkami snaží postaviť na stranu divákov, ktorí sú otrávení vianočnou reklamou. Ponúka divákom svoju vianočno- nevianočnú reklamu, čím sa akoby snažil reagovať na zdesenie ľudí z priskorej vianočnej reklamy konkurencie.
Tesco aj vo vianočných spotoch nadväzuje na svoje predchádzajúce kampane so známou kuchárkou Miškou. Idylické rodinné prostredie však pripomína skôr Švédsko a je ďaleko vzdialené tomu typickému slovenskému.
Vianočnou reklamou jednoznačne zabodovala Coop Jednota s tradičným bačom a jeho pastierom. Aj keď tieto dve postavičky vídame na obrazovkách už dlhší čas u divákov sú obľúbené a spoty sa vyznačujú nápaditosťou a vtipom. Vianočný spot, ktorý vznikol v dielni agentúry JANDL patrí jednoznačne k tomu najlepšiemu, čo nám zatiaľ tohtoročné vianočné reklamné spoty v TV priniesli.
Poštová banka so svojím „ša la la“ a príliš skorým nasadením na televízne obrazovky nijak zvlášť neohúrila. Námahu s kreativitou si nedali ani tvorcovia reklamy na Quatro pôžičku, ktorí ponúkli divákom spot, ktorý sa len mierne odlišuje od ich ostatných spotov vysielaných už minimálne dva roky. Neustále rovnaký hudobný podklad a podskakujúce postavičky nijak zvlášť neohurujú a určite by to chcelo zmenu.
Na záver je určite vhodné spomenúť vianočnú kultovku, ktorú na obrazovky prináša už 10 rokov Kofola. Vianočná reklama s malým dievčatkom a diviakom neodmysliteľne patrí k Vianociam, tak ako Mrázik, či Tri oriešky pre Popolušku. Vysoká obľúbenosť tejto nesmrteľnej reklamy je na jednej strane výzvou pre vytvorenie novej vianočnej reklamy pre Kofolu, na strane druhej je táto úloha nereálna, pretože prekonať roztomilé „Nie, nie, ja už ho vidím.“ Bude veľmi ťažké, ak nie nemožné.
Autor: Daša Lofajová
--------------------------------
Vyhodnotenie:
- Slovak Telekom
- Poštová banka
- COOP Jednota
- Orange
- O2
- Slovenská sporiteľňa
- Quatro pôžičky
- Kofola