Hlavná výhoda platenej reklamy je tá, že s Vašimi odkazmi oslovíte presne zacielenú skupinu zákazníkov, navyše nemusíte svoje produkty predstavovať a ponúkať. Návštevník, ktorý sa dostal na Vaše web stránky, sám danú frázu napísal do vyhľadávania, teda má o produkt skutočný záujem. Je to určite priepastný rozdiel, ako keď mu ponúkate produkt, o ktorý ani nemá záujem.
Billboardy, tlačové reklamy, reklamy v médiách oslovujú všetkých, ale na internete môžete oslovovať vopred cielené skupiny zákazníkov.
Aj preto sú PPC reklamné systémy najefektívnejším marketingovým nástrojom dnešnej doby.
Reklama na internete je okamžite aktívna
Výhodou platenej reklamy je, že reklamnú kampaň môžete odštartovať takmer okamžite a za pár hodín sa dostavujú prvé výsledky, na rozdiel od optimalizácie stránok pre vyhľadávače, kde sa prvé výsledky dostavia najskôr do mesiaca. Samozrejme PPC je drahšou alternatívou ako SEO.
Je reklama na internete výhodnejšia ako SEO?
V podstate môžete zarábať aj s neoptimalizovaným webom, lebo sa dostane na popredné sponzorované odkazy vo výsledkoch vyhľadávania (SERP). Jednoznačne však odporúčame kombináciu kvalitnej optimalizácie a dobre zacielených reklamných kampaní, až vtedy sa dostavia maximálne výsledky.