E-marketing

E-marketing

Marketing

Marketing

Reklama

Reklama

Travel Marketing

Travel Marketing

Art Marketing

Art Marketing

Hi-Tech

Hi-Tech

Hľadať

Bleskovky

Nike nahradí Adidas v NBA

Táto zmena sa prejaví už v sezóne 2017-2018. Nike uzavrelo dohodu, ktorá mu umožní vyrábať oblečenie s logom NBA na osem rokov.

Hodnota tohto obchodu je viac ako jedna miliarda, čo je takmer dvojnásobok hodnoty zmluvy, ktorú mala NBA podpísanú s Adidas. Odhaduje sa, že táto zmluva prinesie Nike približne 1,5 miliárd dolárov ročne z  maloobchodných tržieb. Komisár NBA Adam Silver vyhlásil, že spolupráca s NIKE by  mala prispieť k globálnej popularite NBA.

Čítať ďalej...

Vianočné reklamy

Tento rok sa rozhodli niektoré firmy  zaútočiť na zákazníka s vianočnou reklamou už v októbri. Nie vždy sa však potvrdí pravidlo, že kto skôr príde, ten skôr berie. Predčasná vianočná kampaň skôr ľudí pobúrila, ako ohúrila.

Ako prvý spustil v TV reklamu Telekom.  Aj tento rok sa spoty snažia zaujať diváka spevom. Tvorcovia z agentúry MUW Saatchi & Saatchi stavili na známe árie s prispôsobenými reklamnými textami. Žiaľ výsledok divákov skôr irituje a núti prepnúť kanál. Nevydarené árie s vianočnou atmosférou vysielané už od októbra, neboli žiaľ tým správnym krokom.   

Druhý mobilný operátor v spolupráci s agentúrou Wiktor Leo Burnett,stavil na známe tváre z hudobného priemyslu a vytvoril  „Orange christmas band“ pod taktovkou Mariána Čekovského, čím určite nič nepokazil.

jednota

Tretí mobilný operátor sa so svojimi modrými ponožkovými postavičkami snaží postaviť na stranu divákov, ktorí sú otrávení vianočnou reklamou. Ponúka divákom svoju vianočno- nevianočnú reklamu, čím sa akoby snažil reagovať na zdesenie ľudí z priskorej vianočnej reklamy konkurencie.

Tesco aj vo vianočných spotoch nadväzuje na svoje predchádzajúce kampane so známou kuchárkou Miškou. Idylické rodinné prostredie však pripomína skôr Švédsko a je ďaleko vzdialené tomu typickému slovenskému.

Vianočnou reklamou jednoznačne zabodovala Coop Jednota s tradičným bačom a jeho pastierom. Aj keď tieto dve postavičky vídame na obrazovkách už dlhší čas u divákov sú obľúbené a spoty sa vyznačujú nápaditosťou a vtipom. Vianočný spot, ktorý vznikol v dielni agentúry JANDL patrí jednoznačne k tomu najlepšiemu, čo nám zatiaľ tohtoročné vianočné reklamné spoty v TV priniesli.

Poštová banka so svojím „ša la la“ a príliš skorým nasadením na televízne obrazovky nijak zvlášť neohúrila. Námahu s kreativitou si nedali ani tvorcovia reklamy na Quatro pôžičku, ktorí ponúkli divákom spot, ktorý sa len mierne odlišuje od ich ostatných spotov vysielaných už minimálne dva roky. Neustále rovnaký hudobný podklad a podskakujúce postavičky nijak zvlášť neohurujú a určite by to chcelo zmenu.

Na záver je určite vhodné spomenúť vianočnú kultovku, ktorú na obrazovky prináša už 10 rokov Kofola. Vianočná reklama s malým dievčatkom a diviakom neodmysliteľne patrí k Vianociam, tak ako Mrázik, či Tri oriešky pre Popolušku. Vysoká obľúbenosť tejto nesmrteľnej reklamy je na jednej strane výzvou pre vytvorenie novej vianočnej reklamy pre Kofolu, na strane druhej je táto úloha nereálna, pretože prekonať roztomilé „Nie, nie, ja už ho vidím.“ Bude veľmi ťažké, ak nie nemožné.

                                                                                                                                    Autor: Daša Lofajová

--------------------------------

Vyhodnotenie:

Návštevníci portálu TOPmarketing.sk mali možnosť v termíne 18.11.-31.12.2014 v ankete vyjadriť svoj názor na otázku: „Ktorá vianočná reklamná kampaň 2014 je podľa vás TOP?“. Respondenti mali možnosť vybrať jednu z nasledovných možností:
  • Slovak Telekom
  • Poštová banka
  • COOP Jednota
  • Orange
  • O2
  • Slovenská sporiteľňa
  • Quatro pôžičky
  • Kofola
graf vianoceDo ankety sa zapojilo 71 návštevníkov webu. Každý mal možnosť hlasovať len raz. Najväčší počet hlasov získala reklamná kampaň COOP Jednota, ktorá získala 35 hlasov, čo tvorí 49% všetkých hlasov. Na druhom mieste skončila už kultová vianočná reklama Kofola s počtom hlasov 25, čo tvorí 35% všetkých hlasov. Tretiu pozíciu získala kampaň Orange, za ktorú hlasovalo 9 respondentov, čo tvorí 13% všetkých hlasov. Na štvrtej priečke s trojpercentným podielom skončila Slovenská sporiteľňa s počtom hlasov 2.
 
Ostatné reklamné kampane v ankete nezískali žiadny hlas. 
 

 

Kto je online?

Práve tu je 351 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Vydavateľ

Agentúra EL (Agency EL), s.r.o., Partizánska cesta 1513, 02601 Dolný Kubín

 ISSN: 2585-9900